Carlos Ghosn, s-a născut în Brazilia, pe data de 9 martie 1954. Parintii lui erau de origine libaneză, şi a fost crescut în Beirut, Liban, ca un cetăţean francez. A absolvit in Paris Politehnica în anul 1974, obtinand o diploma în inginerie. La absolvire, a inceput sa lucreze pentru firma franceza de anvelope Michelin, şi a devenit un manager de uzina în Le Puy, Franţa, în 1981.
Cariera:
În timpul anilor 1984 şi 1985, Ghosn a fost şef de cercetare şi dezvoltare pentru anvelope industriale la fabrica Michelin Ladoux. În 1986, el a fost facut COO al activitatilor Michelin din America de Sud, şi s-a mutat în tara sa natala, Brazilia. El a rămas acolo pentru câţiva ani înainte de a fi numit presedinte si CEO
pentru sucursalele Michelin din America de Nord în 1990.
După achiziţionarea firmei de anvelope Uniroyal Goodrich Company, Ghosn a supravegheat restructurarea totală a Michelin in America de Nord la inceputul anilor '90.
În octombrie 1996, Ghosn a fost angajat de firma franceză Renault. In luna decembrie a aceluias an, a fost numit vicepresedinte executiv al Grupului Renault, şi a fost pus la conducerea ramurelor: inginerie, dezvoltare, productie, cercetare avansată si sistemul de propulsie.
Pe urma el a primit porecla care i-a consacrat statul "Le Cost Killer", după un şir de reduceri de personal şi închideri de uzine care a contribuit la refacerea castigului firmei.
Viitorul pentru compania din Japonia Nissan Motor Company era destul de sumbru la jumatatea anilor '90, când Renault a ajutat la salvarea companiei, cumparand o cotă de 37% din compania care era din ce in ce mai aproape de faliment - asta se intampla în martie 1999.
Renault l-a trimis pe Ghosn in Japonia ca sa se ocupe de restructurarile de la Nissan, iar în iunie, l-au numit COO al companiei. Exact un an mai târziu, în iunie 2000, el a devenit preşedinte, în timp ce in următoarele luni, Ghosn a fost numit CEO al Nissan Motor.
Aşa cum a făcut si la Renault la sfarsitul anilor '90, strategia agresiva a lui Ghosn de închidere a fabricilor şi eliminarea a mii de locuri de muncă a inceput sa dea roade cand Nissan a avut pentru prima data profit de la inceputul noului mileniu.
Ghosn a devenit o celebritate majore în Japonia, şi a fost transformat în erou de benzi desenate care au fost publicate de presa Shokgakukan, si care a povestit poveste proprie a lui Ghosn legata de de succesul din viaţa reală. Autobiografia sa, a fost publicata în octombrie 2001, si a devenit un bestseller in Asia, vanzand aproximativ 150.000 de exemplare in prima luna de la lansare.
În 2002, Ghosn a fost numit vicepreşedinte al Alianţei Renault-Nissan de catre consiliului de administraţie, şi, în curând după aceea, un membru al consiliului de administraţie Renault.
În aprilie 2005, Ghosn a fost selectat de către Consiliul de Directori de la Renault în calitate de preşedinte şi CEO. Revista Motor Trend l-a numit cel mai influent om în afacerile de automobile. Shift: Inside Nissan's Historic Revival, care detaliază renaştere rapidă a Nissan, a fost co-scris de Ghosn si Ris Philippe, şi publicat în acelaşi an.