Nascut pe 14 octombrie 1956, în Ravenna, Ohio, Christopher Edward Bangle s-a mutat în Wisconsin cu familia sa, unde a studiat artele liberale la Universitatea din Wisconsin, la mijlocul anilor 1970. Înainte de a-si stabili o cariera in domeniul auto, el s-a gandit sa se faca un preot Methodist.
Cariera:
Deşi Bangle a fost un designer asistent la Associates Hartkopf in timp ce el era la facultate, el s-a alăturat companiei Opel după absolvire. Datorita rezultatelor si a potentialului, a fost promovat sef adjunct al departamentului de design interior în 1983. În acelaşi an, unul din primele rezultate ale efortului muncii sale s-a văzut în designul interior al conceptului Opel.
În 1985, Bangle s-a mutat de la Opel la Fiat, unde a devenit şef al studioului de exte
rior. Dacă doriţi sa vedeti ce a realizat, uitati-va la un Fiat Coupe care a fost produs din 1994 pana in 2000. Liniile folosite au creat o masina eleganta, care si astazi este atractiva.
Promovarea lui ca sef la design exterior în anul 1991 a fost de scurta durata, si Germania l-a chemat din nou. De această dată, era vorba de o companie mare care a venit cu o ofertă pe care nu a putut-o refuza.
În 1992, la doar un an după promovarea sa la Fiat, BMW a bătut la uşa lui Bangle cu o propunere ispititoare. Ştiind ca este sansa unei vieti intregi el a devenit primul american care să îşi asume rolul de director de design de la BMW.
În anii 1990, masinile concept nu erau luate la fel de in serios cum sunt astăzi. În acel moment, erau mai mult pentru spectacole auto si erau de obicei inoperabile, practic imposibil de condus. Dacă un concept primea undă verde pentru producţie, rezultatul final era o altfel de masina. Acest lucru avea sa se schimbe mai târziu, cam în zece ani, pentru ca multi nu au luat in serios conceptul lui Bangle din 1999 pentru Z9.
Controlul multifuncţional a fost doar una dintre controverse atunci când Bangle a scos un Seria 7 pornim la drum în 2002. Plecand de la designul precedent al masinii atat in interiorul cat şi în exterior, atat criticii cat şi consumatorilor au fost nemultumiti. Bangle a fost criticat incredibil de dur, ba chiar a primit ameninţările ca o sa-i rupa creioanele sau ca o sa faca petiţii pentru a-l concedia.
Bangle nu s-a multumit cu atat si se extinde dincolo de automobile: el face parte din consiliului de administraţie al DesignworksUSA, filială deţinută integral de BMW în California. Casa de design industrial foarte respectata creează o gamă diversă de produse, inclusiv avioane si trenuri.
Desenele lui Bangle care au fost candva criticate se vand bine acum pentru BMW; chiar mai mult, ele sunt copiate de Honda, Toyota si Mercedes-Benz. Necesitatea de a distanta originalul din fata imitatorilor , Bangle a cuplat cu filosofia cu evolutia automobilelor (inspirat de Stephen Jay Gould). Indiferent ce alegere va face Bangle pentru viitoarele design-uri la BMW, putem pune patiu ca nu va fi ceva simplu.
Chris Bangle Videoclipuri
Chris Bangle: Great cars are Art
irrelevant
0
broken
Chris Bangle: Great cars are Art
Chris Bangle on Bangle
Chris Bangle - On the idea of BMW GINA, Director Design, BMW
Controversial Chris Bangle Interview @ Geneva Motorshow 2006
TEDxMunich-Chris Bangle - GINA meets pInk!
Chris Bangle, Volkswagen NMS, Alton F-650 XUV, Artega ...
BMW Concept X6 - The idea. Thinking new concepts.
Chris Bangle presents BMW 1 Series
BMWs Chris Bangle and the Axis of White Power
BMW GINA - Chris Bangle Gives His First Impressions
Chris Bangle gives us his overview at the Detroit Motor show
Chris Bangle Interview BMW 7series
Chris Bangle Head of Design at BMW
2008 BMW GINA Light Visionary Concept - Chris Bangle
Chris Bangles interview: Car to environment: new design solutions.
Nu exista site-uri adaugate inca pentru chris_bangle. Daca esti un webmaster de site sau blog si ai o pagina interesanta pe care vrei sa o recomanzi, te invitam sa o adaugi aici pentru a fi inclusa.
Adauga intai link-ul catre famouswhy pe site-ul tau si apoi trimite spre aprobare.
Link-ul o sa fie verificat si validat de editorii site-ului in urmatoarele 48 de ore.