Yohji Yamamoto s-a născut la data de 3 octombrie 1943 în Tokio, capitala Ţării Soarelui Răsare. Este un designer japonez cunoscut care îşi practică meseria în capitalele modei: Paris, Tokio şi New York.
Biografie si Cariera :
A dorit să devină avocat, absolvind prestigioasa Universitate Keio. Mai târziu şi-a descoperit adevărata sa vocaţie şi anume de creator de modă. A vrut să-şi aprofundeze studiile în acest sens şi de aceea a studiat la Colegiul de Modă Bunka.
Până să îşi lanseze propria sa companie de modă, Yohji a creat o sumedenie de haine pentru mama sa şi pentru prietenele sale.
În 1972 îşi deschide propria casă de modă numită „Y’S”, iar în 1977 debutează cu propria sa colecţie ce o prezintă la Tokio.
Consacrare
a sa adevărată ca designer are loc abia şase ani mai târziu, în 1983, când îşi lansează la Paris colecţia sa de primăvară-vară.
Creaţiile sale reprezintă un amalgam grafic de materiale şi de o paletă simplă de culori. Negru, alb şi bleumarin reprezintă culorile sale de rezistentă, printre acestea amestecându-se rareori şi culoarea roşie.
A fost chiar numit de către presă „poetul negrului, regizorul filmelor alb-negru ale modei” datorită pasiunii sale obsesive pentru negru. Yohji Yamamoto reuşeşte să îmbine armonios tradiţia japoneză cu eleganţa pariziană de înaltă clasă, creaţiile sale neîncadrându-se în gama de creaţii obişnuite, destinate publicului larg.
Este nevoie de o stare anume, dar mai ales de o personalitate ciudată pentru a te încadra în persoanele care ar purta creaţiile sale excentrice şi controversate. Preţul creaţiilor sale de pret-a-porter este unul foarte piperat, încadrându-se chiar în preţurile gamei de haute-cuture.
Yohji Yamamoto este singurul designer japonez căruia i s-a oferit distincţia „French Chevalier de L’Ordre des Arte set Lettres”.
În prezent este şi creatorul unei linii de îmbrăcăminte a diviziei gigantului de haine sportive Adidas. El realizează pentru Adidas linia sport Y-3 care s-a bucurat încă de la lansare de un succes incredibili.
Este şi realizator de costume pentru diverse piese de teatru, operă şi filme.
Casa sa de modă nu s-a imitat numai la crearea de haine, lansând şi multe parfumuri printre care: Yohji Essentials, Yohji Homme sau Yohji Yamamoto pour Femme.
Compania sa de modă realizează anual peste 150 de milioane de dolari, fiind una dintre cele mai profitabile din lume.