Mircea Dragan s-a nascut la 03 octombrie 1932, intr-o zona de exploatare a "aurului negru", in comuna damboviteana Gura Ocnitei.
Cariera:
In 1955 absolvea ca sef de promotie sectia Regie de la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti.
A debutat in 1957, cu filmul "Dincolo de Brazi". Acest film a fost regizat de Mircea Dragan impreuna cu Mihai Iaco si tot impreuna au scris si scenariul.
In 1960 a aparut "Setea", dupa romanul lui Titus Popovici, apoi "Lupeni 29", in 1962.
Din 1964 a inceput sa predea arta regizorala la IATC, la sectia de regie film, devenind mai tarziu rector al acestei institutii.
Alte filme regizate de Mircea Dragan: "Neamul Soimarestilor", "Columna", Brigada Diverse in actiune", "BD in alerta, "BD la munte si
la mare", "Fratii Jderi", "Stefan cel Mare", "Cuibul salamandrelor", "Aurel Vlaicu", "Plecarea Vlasinilor", "Cucoana Chirita" si "Chirita la Iasi".
Ultimul film a carui regie a realizat-o este cel din 1992, numit "Atac in biblioteca".
A scris scenarii pentru filmele regizate de el, in special in colaborare cu Nicolae Tic, Eugen Mandric, Ioana Postelnicu.
Este casatorit cu actrita Ioana Dragan.
Pe scurt despre Mircea Dragan:
Nume: Mircea Dragan
Ocupatia: Regizor, scenarist
Data nasterii: 03 octombrie 1932
Locul nasterii: Gura Ocnitei, Romania
Zodia: Balanta
Nationalitate: romana
Religia: ortodox
Culoarea ochilor: caprui
Culoarea parului: saten
Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti, Sectia Regie, promotia 1955
Stare civila: casatorit
Sotia: Ioana Dragan
De ce este faimos Mircea Dragan?
Este foarte cunoscut pentru numeroasele sale productii regizorale dar mai ales pentru filmele istorice. Unul dintre aceste filme, "Columna" a fost propus pentru premiile Oscar la categoria ‘’Cel mai bun film strain", in anul 1969.
De ce ne place Mircea Dragan?
Performer al artei regizorale, Mircea Dragan a semnat multe pelicule istorice din anii 70-80. Personajele istorice sunt abordate de Mircea Dragan din mai multe perspective. Voievodul Stefan cel Mare, de exemplu, la acea vreme prezentat doar prin prisma razboaielor, isi reveleaza in viziunea acestui regizor si o imagine cotidiana.