Fernando Alonso a fost adus pe lume pe data de 29 iulie 1981, în Oviedo, Spania, Fernando Alonso a fost născut pentru a concur si nimeni nu poate sa puna la indoiala acest lucru.
Cariera:
Tatăl său, Jos Luis Alonso, si-a dorit din totdeauna să fie un sofer de karturi şi a încercat să le transmita această pasiune celor doi copii ai sai. În primul rând, el a construit un kart pentru fiica sa de 8 ani, Lorena, dar ea nu s-a apucat de sport. Ca urmare, kartul a ajuns la fiul sau in varsta de 3 ani, Fernando, care imediat a trecut la curse fiind un talent innascut.
ÃŽn primii doi ani de conducere a kartului, Fernando si familia sa au luat acest lucru doar ca pe un joc, ceva ce tanarul baiat face pentru a trece timpul ÅŸi a se amuza, insa aco
lo era mai mult decat atat. Cu toate acestea, la varsta de 6 ani, Jos Luis Alonso a început să observe talentul posedat de fiului său pentru curse, şi astfel el a pregatit kartul pentru concursuri. Prin 1988, Alonso a început sa domine liga juniorilor la karturi, mergand de la circuit la circuit in fiecare sfârşit de săptămână dar şi după şcoală.
Pe la varsta de 12 ani, cariera lui Fernando ca sofer de kart a devenit atât de serioasa încât familia lui nu si-a mai putut permite să-l trimită la cursele care aveau loc mai departe de casa lor, sau chiar nu-si mai permiteau materialele necesare pentru masinile mai puternice de care avea nevoie Fernando. Astfel, familia lui Alonso a căutat sprijin şi, după ce Fernando a dominat cursa in Campionatul catalan, au găsit o echipă dispusa să-l preia pe tanarul sofer.
De atunci, Alonso a participat la mai multe curse serioase ca IAME – un nume celebru in lumea kartingului – si a preluat controlul carierei sale. Alonso a câştigat Junior Spanish Championship în anul 1994 şi apoi a început să călătoreasca prin toată Europa, concurând în ligi ultra-competitive ale kartingului. Pentru a compensa costul călătoriilor sale (pe langa ajutorul primit de la IAME), Alonso a câştigat bani lucrand ca si mecanic pentru conducătorii auto, chiar mai tineri decât el.
În 1996, Alonso a devenit campion mondial la juniori la karting după ce s-a bucurat de mai multe victorii consecutive, şi apoi în anul următor a câştigat si campionatul spaniol şi italian. În acelaşi timp, fostul conducător auto de Formula 1, Adrian Campos a remarcat talentul lui Alonso şi i-a oferit o şansă de a participa la cursele de Formula 1. În 1998, Fernando a primit o masina de curse cu schimbator de viteze şi, în anul 1999, a fost admins in circuitul de Formula Nissan.
Uimitor este faptul ca lui Alonso nu i-a luat mult timp să înveţe toate rosturile de la Formula Nissan, şi el a dominat destul de repede cursă după cursă. El a câştigat campionatul din liga inca din primul său an, iar managerii lui au decis să-l promoveze la pasul următor, Formula 3000, până în anul 2000. Impreuna cu echipa de la Astromega, Alonso a realizat şi învăţat foarte multe, chiar daca el nu a dominat cursele asa cum s-a intamplat în ligiile anterioare. Cu toate acestea, performanţa sa din anul 2000, a fost suficientă pentru a-i permite sa treaca la Formula 1, etapa la nivel mondial a curselor.
Debutand cu Minardi in 2001, Fernando Alonso a devenit al treilea cel mai tanar pilot din istoria Formulei 1 de a începe o cursă când si-a făcut debutul la Australian Grand Prix. Desi Alonso nu a câştiga nici un punct în timpul sezonului in calitate de novice, a arătat fagaduinta, ca el a intrecut ocazional adversari care au avut privilegiul de a conduce autoturisme superioare.
După ce si-a incheiat socotelile cu Minardi, Alonso a trecut la echipa Renault. Cum echipa franceză F1 avea deja doi soferi în gama sa, Alonso a devenit un test driver în anul 2002. Renault a avut grija ca Alonso sa devina un şofer de inalta clasa, lucru care s-a si realizat în anul următor. In acel sezon, Fernando a stralucit, devenind cel mai tanar castigator de pana acum de la Malaysian Grand Prix şi cel mai tânăr câştigător din totdeauna de la Hungarian Grand Prix. După ce a ajuns pe podium de patru ori, Alonso per ansamblu a terminat intr-un mod impresionant pe locul al saselea la sfârşitul sezonului.
Deşi el nu a câştigat nici o cursa în anul 2004, Alonso a terminat pe pozitia a patra in clasamentul general, ajungand din nou de patru ori pe podium. Renault a fost gata să-şi îmbunătăţeasca performanţa globală în anul 2005 şi, astfel, avand in frunte o persoana atat de determinata ca Alonso, echipa imediat si-a pus amprenta atunci cand Alonso a ieşit victorios în cea de-a doua şi cea de-a treia cursa a sezonului.
Fanii din întreaga lume au recunoscut aptitudinile lui Alonso şi, drept urmare, "Alonsomania" a cuprins atat Spania, cat şi alte părţi ale Europei. Si Fernando niciodata nu si-a dezamagit fanii, el a continuat să domine cursele care s-au desfasurat în timpul sezonului din 2005 şi a devenit cel mai tanar campion din istoria F1.
Fernando Alonso Liste